31 فروردين 1403



روش های ساده و موثر برای شستن انواع سبزیجات

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

2a2507f5ad27c40ba52a7247e220ef926b773951یکی از دغدغه های همیشگی خانم ها این است که #سبزیجات را چگونه شست و شو دهند. در این مقاله روش های ساده و موثر برای شستن انواع سبزیجات را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

اجازه ندهید محصولات کثیف شما را از به دست آوردن 5وعده ی غذایتان دور کند!

بیش از 9میلیون نفر سالانه با غذاهای کثیف بیمار می شوند، بنابر مطالعات اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها میوه و سبزیجات آلوده به باکتری های مضر علت 45%بیماری ها هستند و تنها به علت شستن مواد غذایی نیست طبق عادت همیشه سبزیجات رسیده حاوی مقدار زیادی باقیمانده آفت کش ها هستند.

اجازه ندهید این ارقام شما را از پر کردن ظرفتان با محصولات رنگارنگ محدود کند. 20ثانیه شستشوساده با آب شما را از شر برخی از باکتری ها خلاص می کند،برای شستشو و کشتن دقیق تر میکروب ها مواد شستودهنده ی خانگی می تواند به ریشه کن شدن هر گونه ساس یا حشره که می تواند باعث بیماری شود کمک کند.

 
شوینده ایی فوق العاده ساده برای سبزیجات:

1 .1 قاشق غذاخوری سرکه سفید

2. 2قاشق غذاخوری آب لیمو

3. 1فنجان آب سرد در یک بطری اسپری

مخلوط را به خوبی تکان دهید و آن را به محصولتان اعمال نمایید. قبل از پخت و پز یا سرو کردن آن را با آب شیر شستشو دهید.

2a2507f5ad27c40ba52a7247e220ef926b773951

 
شستشوی سبزیجات برگ دار

1. 1فنجان سرکه سفید مقطر(بدون ناخاصی)

2. 3فنجان آب

آب و سرکه را باهم در یک ظرف مخلوط کنید. اجازه دهید سبزیجات حدودا 2 دقیقه در آب خیس شوند سپس آنها را به خوبی بشویید.

این ظرف همان است که محققان مجله ی مصور کوک (cook`s) کشته شدن 98% از باکتری ها پی برده بودند. این کار برای سبزیجات برگ دار خوب است زیرا این سبزی ها احتمال بیشتری دارند که به باکتری ای کولای , E.coli ( ای کولای یک باکتری گرم منفی از خانواده انتروباکتریاسه و یک ارگانیزم فرصت طلب است که تنها در انسان‌ها، پرندگان و حیوانات اهلی بیماری زا است) نسبت به سایر باکتری ها آلوده شوند، بنابر CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها) اگر شما می خواهید تعدادبیشتری میکروب را بکشید 2 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید . مطالعه ایی در مجله ی حفاظت مواد غذایی پی برد که سرکه موقعی که نمک به ان اضافه شود توانایی قابل توجهی در افزایش کشتن باکتری ای کولا دارد.

همه ی هدف مواد ضدعفونی کننده

1.اسپری بطری پر از سرکه رقیق نشده

2.اسپری بطری پر از پراکسید هیدرژن رقیق نشده

مواد غذایی خود را اول با سرکه سپس با پراکسید هیدروژن کاملا رقیق کنید.

شما می توانید از این محصولات و یا کشنده های باکتری ای کولای,لیستریا(باكتری غیر اسپورزا، غیر شاخه دار، منظم، كوتاه، گرم مثبت و بی هوازی )، سالمونلا(سالمونلا باکتری گرم منفی است که در جوجه‌ها و تخم‌مرغ‌ها معمولاً وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های غذایی می‌باشد) روی گوشت خام استفاده کنید, بنابر مطالعات میکروبیولوژی مواد غذایی شما همچنین می توانید این مخلوط را برای ضدعفونی کردن میز آشچزخانه هم استفاده کنید. همچنین سرکه و هیدروژن پراکسید را بر روی یک سطح آشپزخانه اسپری کنید سپس اجازه دهید تا خشک شود. پس ازآن سطوح را پاک و خشک نکنید.

توجه داشته باشید که این مواد شستشو دهنده ی گیاهی تنها باقی مانده ی آفت کش های محصولات غیر ارگانیک را همراه با باکتری ها حذف می کنند. اما به دلیل اینکه بسیاری از آفت کش ها سیستماتیک هستند, آنها به محصول پایان می دهند,شما می توانید آنها را حذف کنید. به همین دلیل مهم است که از محصولات ارگانیک تایید شده بخورید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه